پیام رئیس‌ شوراي عالي آموزش و پرورش به اختتامیه جشنواره ملی کتاب رشد دانش‌آموزی

پیام رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به بیست‌‌ویکمین جشنواره کتاب رشد دانش‌آموزی بعدازظهر امروز در آیین اختتامیه این جشنواره در باغ کتاب تهران قرائت شد.

متن پیام آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که توسط وزیر آموزش و پرورش قرائت شد به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انتخاب کتاب خوب و مفید برای مطالعه و التفات در به‌گزینی کتاب‌ها به خصوص در مورد کودکان و نوجوانان به سبب شخصیت شکل‌پذیر و هویت در حال تکامل این گروه مخاطب دارای اهمیتی صدچندان است.

دستگاه‌های متولی امر تربیت و تعلیم بالاخص وزارت آموزش‌وپرورش، نه تنها در مورد کتب درسی و فضای آموزشی مدرسه که بنابر سند تحول بنیادین و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش، در مورد جمیع عناصر هویت‌بخش و فضای تنفس تربیتی کودک و نوجوان ما وظیفه‌ای خطیر دارند که ارزیابی صلاحیت و تضمین استاندارد کیفیت آثار مکتوب و چندرسانه‌ای حوزه کودک و نوجوان با ابزار «نشان رشد» شاهدی است از احساس مسئولیت در انجام این مأموریت.

دستیابی به این جایگاه نیازمند تعمیق کیفیت بررسی و شفافیت در ارزیابی، مقدمه افزایش شناخت و اعتماد عمومی به نشان رشد است.

ایجاد روش‌های کارآمدتر در تعامل با دیگر متولیان و دست اندرکاران امر نشر جهت تسهیل در دسترسی به آثار ممتاز و تجهیز چند برابری کتابخانه‌های مدارس با کتاب‌های متناسب و البته افزایش شوق و فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان باید مورد توجه جدی وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادهای مرتبط قرار گیرد.

جشنواره ملی کتاب رشد محمل مناسبی جهت پایه گذاری این ارتقا است. امید است که بتوانید با ریل گذاری و حرکت در مسیر تعالی برای نسل فردای این کشور به لسان قرآن کریم هادی به سبیل رشد و رشاد در محیط تعلیم‌و‌تربیت باشیم.

در پایان از همه دست اندرکاران برگزاری این جشنواره ملی، ناشران، نویسندگان، تصویرگران و دیگر پدیدآورندگان و عزیزانی که برای توزیع و ترویج کتاب‌های خوب در جامعه تلاش می‌کنند و نیز میهمانان و حاضران این جشنواره که هر کدام سکان‌دار بخشی از دستگاه عظیم فرهنگی و آموزشی ایران اسلامی هستند صمیمانه قدردانی می‌نمایم.